Românii sunt lasi
Sunt scarbit de ceea ce se intampla in România, referitor la masurile pe care statul trebuie sa le ia in vederea stoparii crizei economice si chiar sociale. De fapt, aceste masuri nu exista.
Romanii sunt lasi. Basescu a aruncat pastila si a zis ca masurile care trebuiesc luate vor fi drastice: scaderea lefurilor cu 25%, a pensiilor si al ajutorului de somaj cu 15%, dar si a alocatiilor. Probabil se astepta la reactii.Ele au intarziat sa apara. Singurii care au vociferat au fost liderii de sindicate si analistii politici.Ah, si opozitia.Atat!
In Grecia, oamenii au avut nevoie doar de cateva ore pentru a se arata cu adevarat indignati de masurile care urmau sa fie luate de catre stat si au iesit in strada in numar foarte mare.In Romania, dupa cum am mai spus, nu exista societate civila si nici opinie publica.Pe noi trebuie sa ne comande cineva, sa vorbeasca cineva in numele nostru.
Pe mine ma ingrijoreaza faptul ca acestea nu sunt masuri care sa duca la stoparea efectelor crizei.Sunt doar niste masuri luate ca urmare a faptului ca s-a golit sacul cu bani.Nu exista o strategie, masuri clare nu se iau, mediul privat nu beneficiaza de mari facilitati fiscale.Ascultati ce va spun: tva-ul va fi majorat pana anul viitor pe anul asta.Poate si cota unica.Dar romanul va inghiti si asta, precum si multe alte chestii care vor urma.
Commentarii
13 Comentarii on Românii sunt lasi
-
patrickDAN on
Sat, 8th May 2010 11:07 pm
-
Bucur on
Sat, 8th May 2010 11:12 pm
-
toni on
Sun, 9th May 2010 6:45 am
-
ciresica cu numele de MaMeMiMoMu on
Sun, 9th May 2010 11:16 am
-
omulvaly on
Sun, 9th May 2010 11:59 am
-
MidSuMmEr NiGhT's DrEaM on
Sun, 9th May 2010 3:34 pm
-
iulia on
Sun, 9th May 2010 4:17 pm
-
tudor on
Sun, 9th May 2010 10:32 pm
-
danbrasov on
Mon, 10th May 2010 8:00 am
-
danbrasov on
Mon, 10th May 2010 8:09 am
-
iulia on
Mon, 10th May 2010 12:24 pm
-
danbrasov on
Mon, 10th May 2010 3:46 pm
-
Muie, ţi-am spus ! : Dan BRAŞOV on
Sun, 27th Jun 2010 4:50 pm
constat cu uimire si eu ca romanii is lasi si refuza sa iasa in strada…
in halul in care am ajuns azi, revolutia din 1989 pare inexplicabila si incep sa cred tot mai mult in teoria conspiratiei – ref la acele evenimente…
simtul civic e vax albina, un tabuu pt cei care au uitat ce inseamna sa te revolti si sa iei atitudine, cum au facut acei tineri in 1989.
in felul asta, o sa avem Referenduum-uri cacalau, cu intrebari redundante : nu-i asa, romani, ca parlamentul e inutil ? sau : ati vrea sa scapati de coruptie si de saracie ?
institutiile statului ar tb desfiintate si sa existe o Cancelarie Prezidentiala care sa fie si legislativ si executiv, lamurindu-se si problema care a macinat primul mandat basescian cu Tariceanu premier : cine detine in Romanica “puterea executiva” : Guvernul sau Presedintele…
bine, un raspuns l-ar putea da “eminentul” (pardon de expresie) prof de dr constitutional Emil BOCanila, care-si contrazice teza de doctorat, precum isi schimba Basexu pozitiile de la o luna la alta…
un nene spunea ca fiecare popor are conducatorii pe care si-i merita… halal, am ajuns !
Observatie : ISARESCU, cunoscut pt echilibrul declaratiilor sale, iese pt prima data dupa f multi ani si afirma CLAR : “…recentele gesturi tb asumate politic”.
eu zic ca Guvernatorul BNR este destul de clar…
pariul meu e ca f multi romani is prea senili incat, daca le zici ceva de Presedintele LOR, is in stare sa te ia la bataie si nu realizeaza ca trecerea asta de la “Presedintele Jucator” catre “Presedinte Dictator” este iminenta…
ATENTIE : urmareste atent evolutie politica a Rusiei, fa un decalaj de cateva luni/ani si vei vedea ca cineva se joaca de-a COPY-PASTE !
Ma refer la viitorul Premier al Romaniei…
Ultimul articol al lui patrickDAN pe blog ..0 % reducere la G Market !! ![]()
ce solutie avem?noi cei de rand decat sa asteptam sfarsitul lumii asta ne mai scapa…pe uni.
Ultimul articol al lui Bucur pe blog ..Exercitiu… ![]()
In 1989 au iesit in strada romanii care au suferit cu adevarat! Cum credeti ca vor iesi in strada 35-40 % de bugetari angajati pe pile si nepotism? Mai greu!
Dan si acum vine intrebarea mea: crezi ca o sa ne bage cineva in seama daca iesim in strada? Sincer? Si cine crezi ca o sa iasa in strada? Batranii? Mamele cu copii? Somerii? Am ajuns sa traim sub un totalitarism mascat de o asa-zisa democratie- te doare capu!
Ultimul articol al lui ciresica cu numele de MaMeMiMoMu pe blog ..decizie ![]()
#patrickDan : Ma bucur sa constat ca nu sunt singurul care prevad evolutia de la inalta scena a politicii noastre prin comparatia cu cele petrecute in Rusia ! Mereu mi/am expus acest punct de vedere , dar interlocutorilor mei nu li s/a parut ca se in Romania se repeta etapele din Rusia !!!
Cat priveste aciunile de revolta , personal, cred ca nu e nevoie de manifestari cu violenta precum cele din Grecia pentru ca s/ar mari haosul existent, dar mitinguri pasnice prin care sa se faca auzita parerea poporului nu ar dauna cu nimic !
Nu pot sa spun decat ca mi se face GREATA! Si nu de Romania ci de cine ne conduce! Cum naiba un pensionar care are 5 milioane (vechi) pe luna, care abia are ce manca si abia isi plateste datoriile mai poate sa se tina pe picioare dupa ce i se reduce pensia? Asta sa nu mai pun la socoteala ca majoritatea pensionarilor sunt bolnavi. Le grabeste practic moartea! Asta e parerea mea! Iar in felul asta va scadea si educatia si mai vor sa fim un popor educat! Isi bat joc de noi si prin toate modificarile pe care le fac la nivel educational dar si la nivel economic. Sa va dau un exemplu? Pai ai mei sunt pensionari amandoi si au pensie mai mica de 7 milioane (vechi) , eu sunt in clasa a11a , la anul dau bacul, probabil va fi necesara si putina pregatire, dar sa lasam deoparte pregatirea… vreau sa dau la medicina si cum bine stiti nu exista in Focsani facultate de medicina ceea ce inseamna ca in alt oras va trebui sa-mi platesc caminul, mancarea, cartile si plus ustensile pe care trebuie sa le cumparam tot noi, studentii(asta daca o sa ajung stundenta). Si asta doar in cel mai fericit caz in care o sa intru la buget…ca daca intrii la cu taxa … clar imi iau adio de la facultate. Si prin asta cred ca am spus tot! Sunt suparata, foarte suparata pe sistemul romanesc!
Ultimul articol al lui MidSuMmEr NiGhT’s DrEaM pe blog ..De unde atatia bani? ![]()
Eu sa zicem ca ies in strada. Ce crezi ca se rezolva? Grecii ce au rezolvat prin asta? Bun, il dam jos pe Basescu, da-l dracului, dar avem pe cine sa punem in loc?? Si pana una alta, inca nu am ajuns precum grecii si in nici un caz precum in ’89, oricat de mult de exagereaza in presa. Daca ar fi crescut TVA-ul, fii sigur ca ieseam si ca as iesi daca se va intampla asta. Dar nu stiu cate persoane, in pericol sa fie date afara si care au luat credite mai mari decat pot duce, sunt dispuse sa riste.
Ce trebuie sa admitem este ca de undeva trebuie sa se taie, insa nu trebuia sa se ajunga aici. Pe mine ma deranjeaza, la fel ca pe tine, faptul ca nu am vazut o singura masura pozitiva, ci doar aceste taieri. Si mi se mai pare incredibil sa spui ca nu mai ai bani, cand aveai posibilitatea sa iei fonduri europene. Dar, ce crezi, acolo nu prea poti fura, asa ca n-a fost interes…
@Midsummer- La medicina cu taxa, la Cluj de exemplu,(ca acolo am o prietena) taxa este de circa 80 de milioane pe an. Nu ar avea bani multi oameni cu salarii mai mari decat parintii tai sa tina un copil la aceasta facultate. Din acest motiv ti se da sansa sa intri pe locurile bugetate. Si crede-ma, se poate. Daca nu, alegi altceva. In afara facultatea de medicina costa muuult mai mult, ca de-asta vin multi straini aici. Iar pensionarului cu 5 milioane nu i se reduce venitul, si nici salariatului cu 5, 6, asta au explicat deja.
Ultimul articol al lui iulia pe blog ..Iubesc lucrurile neinsufletite ![]()
Situatia in care am ajuns se datoareza faptului ca unii au confundat tara asta cu un loc de joaca – fiecare a dat ce legi a vrut, a facut ce institutii a vrut, a dat ajutoare sociale fara numar si noi … cei care muncim, i-am acceptat. Am sperat din 4 in 4 ani ca se va schimba ceva, dar in rest – ne-am complacut si ne-am plans de mila.
Cei care au mai ramas in tara nu voi mai iesi in strada nici macar de foame. Si-au pierdut increderea ca se mai imbunatati situatia pentru ei. Au inteles ca sacul e gol si ca cei care il tin in mana sunt prea mici pentru rolul pe care si l-au asumat. Cei care stiu ce e muca isi vor dramui zilele de pe o zi pe alta, dar fiti foarte atenti la cei care s-au obisnuit cu ajutoarele sociale nemeritate.
@toni oh, da, ai mare dreptate, dar s-ar putea ca totul sa tina doar pana cand in discutie intra banii. Cand esti incoltit, nu mai tii cont de nimic. Asa vor face si cei despre care vorbesti. In plus, ma intreb eu, daca era vorba de restructurare cine pleca ? Care erau criteriile de competenta?
@ciresica pai la asta s-a ajuns : nu ne mai baga nici dracul in seama! Daca vocea poporului nu era ragusita de-a binelea, sau mai mult decat atat, daca nu vorbeam prin semne, nu se ajungea aici.
@omulvaly nici eu nu sunt de partea actiunilor violente. Niciodata nu am fost.
@midsummer Vali, situatia descrisa de tine este una de care se lovesc foarte multi dintre oamenii simpli si cinstiti. Aia care au muncit linistiti si au stat in banca lor, crezand ca regula bunului simt va functiona. Uite ca asteptarile le-au fost inselate. Exemplul tau este, poate, cel mai simplu exemplu care trebuie dat atunci cand ne referim la victimele colaterale ale acestor masuri. Unii inca mai cred ca doar sectorul bugetar va fi afectat.
@iulia asta cu “jos Basescu!” dar pe cine punem in loc este o intrebare de care m-am plictisit rau! Si in locul lui Basescu am putea pune un “x”, pentru ca intrebarea se pune si la alegerile locale.
Tu zici ca ai fi iesit in strada daca ar fi crescut tva-ul. De ce doar atunci? Pentru ca nu esti afectata de masurile luate impotriva bugetarilor, asa e? Pai tu nu te gandesti la urmarile acestor masuri in mediul privat? Scade puterea de cumparare, cresc datoriile catre firme si banci, taxele la stat vor intarzia sa fie platite, sistemul sanitar va fi praf, politia te va opri pe strada si te va ciuguli cat va putea el de mult, doctorul iti va baga mana adanc in buzunar ca sa isi scoata partea, dascalii nu isi vor mai da silinta, astfel ca vom avea un sistem educational si mai de cacat, someri vor fi cu duiumul si statul trebuie sa ii plateasca.
Care crezi ca va fi urmatoarea masura dupa ce toate acestea se vor fi intamplat? Da, exact, cresterea taxelor . Tot acolo vom ajunge, pentru ca asta nu va fi decat o masura de moment. Eu muncesc si la stat, dar sunt si asociat la un srl, deci pot gandi cat se poate de obiectiv.
@tudor are dreptate, unii au confundat tara asta cu un loc de joaca si eu completez “al lor, al politicienilor”. Fiecare isi creea propriile jucarii, propriile reguli, iar populatiei ii punea doar sfori si angajau un papusar in functia de presedinte. Romanii au jucat si vor juca si de acum incolo dupa cum li se dicteaza. Inca nu ne-am lecuit si nici nu stiu daca o vom face.
@Dan- Este clar ca de undeva trebuie taiat. Tu de unde crezi ca ar fi mai bine? Daca ar fi crescut TVA-ul acum, caderea era mult mai mare, asta ti-o poate confirma oricine. Sunt de parere totusi ca scaderea salariilor si pensiilor bugetarilor trebuie sa se faca diferentiat. Toata lumea critica, insa nimeni nu prea vine cu solutii. Si solutii rapide, ca sa strigam cat au furat toti e usor. Te intreb din nou, de ce ai iesi in strada? Ce anume ai striga, in afara de jos Basescu? Iti recomand editorialul asta, http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-7226481-lenea-criza-populismul-stangist.htm, reprezinta si parerea mea.
Ultimul articol al lui iulia pe blog ..Unu’ mai prim-ministru ca altu’ ![]()
@iulia sunt de acord, trebuie taiat de undeva, dar eu consider ca e prea tarziu. Trebuia taiat din 2007, hai 2008, cand tot sectorul bugetar a inceput sa o ia razna. Se faceau angajari in draci, se acordau tot felul de sporuri. Acum se taie, dar se taie in graba, fara a lua in calcul o strategie pe termen mediu si lung.
De ce nu se are in vedere o strategie care sa aiba in vedere restructurarea sistemului bugetar, pe de o parte, dar si stimularea unor sectoare publice? Ar trebui sa fie restructurate cel putin 400.000 de posturi publice, atentie, cu respectarea unor conditii ( criterii de competenta, indice de performanta, studii, etc.).
De ce se reduc si salariile mici, pensiile mici ? De ce sa nu ramana la fel, iar cele mari si foarte mari sa scada procentual, prin eliminarea unor sporuri sau beneficii, cum ar fi al 13-lea salariu si prima de vacanta?
As iesi in strada pentru ca sunt profund indignat de lipsa de competenta a guvernului si a intregii clase politice. Niciodata nu s-a luat in calcul stabilirea unei strategii si a unor masuri care sa aiba in vedere stoparea efectelor crizei. Nu! S-a furat in nestire, intotdeauna s-au facut afaceri pe bani publici, intotdeauna s-au facut licitatii pe ochi frumosi ( vezi procentul de licitatii facute prin sistemul electronic national ).
As iesi in strada pentru ca nici macar acum, in al 13-lea ceas nu se iau masuri pe termen mediu si lung. Doar pe termen scurt. Nu mai sunt bani si scad salariile. Dupa aia, daca tot nu se va putea face nimic, maresc si taxele si “om mai vedea noi”. Da, este o masura radicala ! Da, trebuia luata ! Dar trebuia luata cu mult timp in urma, insa nu au fost luate din cauza ca le-a fost frica de urmari ( alegeri prezidentiale, functii publice , etc. ).
As iesi pentru ca inca incurajam prin nemunca ajutorul social de stat. Multi refuza sa isi caute de munca pentru ca e mai bine sa stai si sa iti vina banul. Si muncesc la negru, cu ziua. De ce un parinte care munceste si contribuie la stat beneficiaza de un concediu pentru cresterea copilului de 2 ani de zile, dar un parinte care ia ajutor social este scutit de la a presta munca in folosul comunitatii pana cand copilul implineste varsta de 7 ani ?
As iesi in strada pentru ca oamenii simpli vor fi nevoiti sa straga cureaua, dar smecherii si afaceristii pe bani publici vor continua sa suga bani murdari. Oameni cu functii si autoritate vor continua sa faca afaceri cu statul. E usor sa fii ministru si sa ai o firma pe care sa o trimiti pe la primarii pentru a incheia contracte de consultanta, cu garantarea reusitei ca, vezi Doamne, ai pile. Si iei bani multi. Daca e criza, sa fie pentru toti si sa punem umarul la treaba ! Altfel, de ce as accepta aceste masuri ?
[...] spuneam la începutul lunii mai, pe blog. Şi anume faptul că următorul pas greşit pe care guvernul [...]
Hai,spune sincer, la ce te gandesti ?
ah, nu uita, daca poza ta nu apare langa comentariu, fa-ti un gravatar!





